www.mediawave.hu | www.romerhaz.eu | www.passportcontrol.eu | www.filmfundgyor.eu

 

fotósorozatok a Mediawave történetéből

 

 
fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 

 

fotósorozatok a Mediawave történetéből

 

 

fotósorozatok a Mediawave történetéből

 

 
fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 

 

fotósorozatok a Mediawave történetéből

 

etnik Archív
2020. április SzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCs Aktuális program:
2020.04.09.
010203040506070809101112131415161718192021222324252627282930

KÖZVETLEN KÉRDÉS

Név:
E-mail:
Kérdés:

HÍRLEVÉL

Név:
E-mail cím:
Feliratkozom az alábbi hírlevelekre:
MEDIAWAVE
MEDIAWAVE webTV
Passport Control
Adatok módosítása, leiratkozás vagy aktiválás újraküldése:
KÉPAJÁNLÓ

FESZTIVÁL HÍREK

2008.05.01.

Aztán már mindegy


Marcin Koszalka megindító filmjében egészen erős a kezdés, bele a közepébe, kicsit talán túlzás is. Végignézzük ahogy kecsesen fekvő holttestek felnyitott testükkel, és kilógó, jól látható szerveikkel üveg vitrinekben vannak kiállítva. Közben kellemes zene.
A téma egészen újszerű, valami más, valami kihagyhatatlan. Fontos kérdések merülnek fel, már mielőtt beülnék a moziba. Milyen jellegű a film, milyen szemszögből, és milyen eszközökkel mutatja be egy ember haláltusáját. Az első és legfontosabb kérdés, hogy miért teszi mindezt egy ember, vagyis miért ajánlja fel testét tudományos célokra, halála után, és mindezt miért filmesíti meg. A film során többször kapunk választ a kérdésre. Az első egyszerű és kedvesen őszinte. Az idős színész csak szerepelni akar, ahogy egész életében.
A durva kezdés után, egész mást kaptam mint amit vártam.
A cselekménynek két szála, két helyszíne és két ideje van. Az egyik az intézmény, ahol a valaha volt élő emberek, tárggyá vált testét tárolják, fürdetik és tanulmányozzák. A másik Jerzy Novak naturalista részletekkel ábrázolt egyszerű életét mutatja be. Látjuk öltözni, táncolni, fürdeni, ami szép párhuzam az intézetben tárolt holttest fürdetésével. Lehet, hogy ez kicsit morbid, de csak annyira, mint maga a film témája, és amennyire provokáló célzattal készült is. Nincs ezzel baj, sőt.
A film során fizikailag és lelkileg is közel kerülünk Jerzy Novakhoz.
Végig érzékletes kameraállásokat alkalmaznak, egy párbeszéd során gyakran csak a főszereplő arcát látjuk, egészen közelről.
Mernek játszani a filmben a csenddel, ami mindig jó helyen, jó időben van és talán a film legszebb részleteit képezi. Mikor Jerzy a barátját látogatja meg egy szanatóriumban, egymást váltja a vidám társalgás (ami helyenként ugyanúgy tele van halálérzettel), és a teljes csend, mikor csak ülnek egymás mellett, és néznek előre. Ezek pedig sosem direkt csendek. Itt hangzik el a következő válasz az elején említett kérdésre. Jerzy Novakot nem érdekli mi lesz vele a halál után. Őt csak az élet érdekli.
Bár a film során gyakran az volt az érzésem, nem lehet ennyire egyszerű, a történet és ábrázolásmód ezzel az egyszerűséggel adta a legtöbbet.
A film egyik legmegrázóbb jelenete az esküvő. Jerzy és Maria is végig küzd, elsírja magát, a férfi pedig még jobban remeg mint általában. A jelenet a végig megmagyarázatlan marad, nem részletezi a film ki is ez a Maria, és miért (most) van az esküvő.
A nő talán egész végig nem tudja feldolgozni férje döntését. Ő viszont teljes józanságával és tudatával csinálja végig. Végrendeletet ír, meglátogatja szülei sírját, és ellátogat az intézménybe ahova az ő teste is kerül halála után. Itt fut össze a történet két szála, ahogy végig vezetik a termeken, és válaszolnak a kérdéseire.
A színész arca végig igazi és érzékletes. Valósághűen és életszerűen jeleníti meg egy ember háromféle önmagát, és hogy, hogy viselkedik egy ilyen halál közeli helyzetben, főleg, hogy a saját haláláról van szó. Mikor egyedül él a kamera előtt, őszintén. Mikor a halált közel érzi magához és tart tőle, csak amennyire emberi léte megköveteli. És végül mikor barátaival, vagy Mariaval van, egyedül akkor látjuk nevetni, elérzékenyülni.
A sok eltalált mozzanat, látásmód, és kifejezésmód mellett volt pár zavaró tényező. Gyakoriak a természetábrázolások, a tó látképe nem adott hozzá a hangulathoz, a színész és a történet önmaga megteremtette a kellő légkört. Ennek ellenére a filmet az teszi értékessé, hogy távol marad a hatásvadász elemektől. Szubjektív, hogy végül szeretjük vagy utáljuk a filmet, de mindenképp látni kell.

Inzsöl Júlia
Ossza meg ismerőseivel:
Kérjük, írja meg véleményét:
Név: Szöveg:
E-mail:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

KERESŐ


      
KIEMELT HÍREK
TAGSÁGOK
MAGYAR FESZTIVÁL SZÖVETSÉG

A MEDIAWAVE

Kiváló Minősítésű Magyar Fesztivál

 

A MEDIAWAVE Minősített

Európai Fesztivál

PARTNER OLDALAK

 

 

 

 

SZABADOS MUSIC

DIRECTORY

 


Kártyás fizetés szolgáltatója
Elfogadott kártyák