www.mediawave.hu | www.romerhaz.eu | www.passportcontrol.eu | www.filmfundgyor.eu

 


 

TARTÓSHULLÁM / MEDIAWAVE EGYÜTTLÉT

30. KIADÁS

2020. április 29-május 2.

 

 

 

TARTÓSHULLÁM / MEDIAWAVE EGYÜTTLÉT

30. KIADÁS

2020. április 29-május 2.

 


 

TARTÓSHULLÁM / MEDIAWAVE EGYÜTTLÉT

30. KIADÁS

2020. április 29-május 2.

 

 

 

TARTÓSHULLÁM / MEDIAWAVE EGYÜTTLÉT

30. KIADÁS

2020. április 29-május 2.

etnik Archív
2019. október KSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCs Aktuális program:
2019.10.23.
01020304050607080910111213141516171819202122232425262728293031

KÖZVETLEN KÉRDÉS

Név:
E-mail:
Kérdés:

HÍRLEVÉL

Név:
E-mail cím:
Feliratkozom az alábbi hírlevelekre:
MEDIAWAVE
MEDIAWAVE webTV
Passport Control
Adatok módosítása, leiratkozás vagy aktiválás újraküldése:
KÉPAJÁNLÓ

FESZTIVÁL HÍREK

2009.04.29. 019:08

A FÉNYÍRÓEMBER NAPLÓJA 4.


Erdei jazz-zenekar, papírízű animáció, a világ legvidámabb albanológusa, a kritikus nap természete, és príma belga filmek. Április 28. kedd, legyen a te neved lazulós nap!

Minden fesztiválon, sítáborban, osztálykiránduláson és egyéb soknapos hepajokon létezik egy kritikus nap, amikor eljön a holtpont, ez a nap pedig a harmadik – tanították a kis Fényíróembernek az öregebbek egykoron, és F. azóta maga is jónéhányszor megtapasztalta eme bölcsesség valóságtartalmát. Az idei Mediawave harmadik napja ezzel szemben felettébb pörgősre sikeredett, lásd az előző napi bejegyezést. A gyanútlan F. ekkor még nem sejthette, hogy ennek még meg kell fizetnie az árát, és a kritikus nap sohasem tűnik el, csak halasztódik – jelen esetben egészen keddig. Ami azért nem azt jelentette, hogy F. karikás szemmel, kómában bolyongva töltötte ezt a szeles napot, sőt, de éjfél után azért már elkezdett laposakat pislantgatni a Rómer-házban, és semminemű alkoholos ital és női sziluett nem tudta már lázba hozni. Ilyenkor pedig haza kell menni.

Eddig a pillanatig azonban rengeteg minden történt vele ezen a szeles kedden, például volt bankban, ami egyáltalán nem érdekes. Ami érdekes, az a négy órai animációs filmes blokk volt a Rómerben, melynek második felét már látta egyszer F., de mindez nem akadályozta meg abban, hogy ezúttal megnézze az első felét is.

A neve ellenére magyar színekben versenyző Alexeev Alexei kis sziporkáján például rendkívül jól szórakozott: a néhány egyszerű vonallal a figurák lényegét rendkívül jól elkapó film egy erdei jazz-zenekar próbájába enged bepillantást, ahol a nyuszi a fülével dobol egy fatönkön, a medve egy kiálló ágat penget bőgősként, a farkas pedig vonítva produkálja a vokált, több-kevesebb sikerrel. A parádés ütemérzékkel épített minimáltörténet akkor bonyolódik tovább, amikor megérkezik a gyanútlan vadász is az ő selátsehall kutyájával, és bár a végére még elkelt volna egy csattanó, a KJFG No.5 címet viselő filmecske így is felkerült a kellemes meglepetések listájára. A Keményborító és puhakötés című izraeli animáció pedig a legszellemesebbek közé: papírország papírvárosának papírdiszletei között játszódik ez a papírtörténet, amiben origamilány és origamifiú románcát követhetjük nyomon, egészen a tragikus végkifejletig. A szintén izraeli Belül már kevésbé mozgatta meg F. érzékeit, a belga Öld meg a szörfösöket pedig egy közhelyes ötletet valósított meg invenciózusan. A blokk második felét F. már látta, így kedvence, az észt Dialogos újbóli megtekintése után előre megfontolt szándékkal békésen álomba szenderült, ami könnyen megy, ha az ember el tudja kapni a szuperkényelmes billegős üléseket a terem elején, pláne ha az első sorban még a lábát is fel tudja tenni a színpadra.

A délután folyamán befutott a fesztiválra F. jóbarátja, a világ legvidámabb albanológusa Németországból, kinek alakja ennek okán feltehetőleg ettől kezdve gyakran fel fog tűnni jelen napló lapjain. A délutánt hármasban töltötték a Diákzsűri legelhivatottabb tagjával, továbbá tejeskávék, üvegsörök és hosszúlépések társaságában, ízes társalgások közepette. Hatkor pedig beültek egy nagyjátékfilmre, aminek F. módfelett örvendett, hiszen eddig egyetlen egyet sem látott az idei fesztiválon eme kategória alkotásai közül. És lőn, az első választás máris tökéletesnek bizonyult: a belga Moszkva, Belgium igazi kis gyöngyszem, a maga nemében szinte tökéletes darab. A helyszín egy belga kisváros, annak is Moszkva nevű városrésze, itt éli problémás hétköznapjait Matty, az erősen leharcolt negyvenes nő. A férje elhagyta, a gyerekei kamaszodnak, az önbizalma a béka segge alatt, a jövő semmivel sem kecsegtet. Aztán egy közúti baleset során megismerkedik a kissé prosztó, de annál nagyobb szívű kamionsofőrrel, Johnnyval, innentől pedig a problémák közé felkerülnek a szerelmi zűrzavarok is, de mennyivel kellemesebb ugye ilyesmin gyötrődni. A Moszkva, Belgium végtelen együttérzéssel viszonyul a szereplőihez, és nagyon mélyen ismeri őket, ebből következően aztán halálosan pontosan megrajzolt jelenetekbe képes helyezni a figurákat. Ráadásul még humora is van, és gördülékenyen tud történetet mesélni. F. elgondolkozott azon, hány belga filmet látott életében, és furcsamód az eszébe jutó példák mind-mind príma kis darabok voltak – lehet, hogy többet kellene belga filmeket néznie, állapította meg.

A szeles és lazulós nap estéje is lazulással telt, így hiába kínált két koncertet is a pince mélye, F. inkább a Rómer-ház udvarát részesítette előnyben, egészen addig, míg el nem kezdett laposakat pislantgatni, és semminemű alkoholos ital és női sziluett nem tudta már lázba hozni. Ilyenkor pedig haza kell menni.
 

Ossza meg ismerőseivel:
KERESŐ


      
KIEMELT HÍREK
TAGSÁGOK
MAGYAR FESZTIVÁL SZÖVETSÉG

A MEDIAWAVE

Kiváló Minősítésű Magyar Fesztivál

 

A MEDIAWAVE Minősített

Európai Fesztivál

PARTNER OLDALAK

 

 

 

 

SZABADOS MUSIC

DIRECTORY

 


Kártyás fizetés szolgáltatója
Elfogadott kártyák