www.mediawave.hu | www.romerhaz.eu | www.passportcontrol.eu | www.filmfundgyor.eu

 Három halasztás után ismét tavasszal! 

30. MEDIAWAVE 

 

  

Kiscsősz, 2021. április 28 - május 1.

 

 A Mediawave működési költségeinek

támogatása szakmai program megvalósítását

2020. évben
a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

 

 

 Három halasztás után ismét tavasszal! 

30. MEDIAWAVE 

 

  

Kiscsősz, 2021. április 28 - május 1.

 

 A Mediawave működési költségeinek

támogatása szakmai program megvalósítását

2020. évben
a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

 

 

etnik Archív
2020. december KSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCs Aktuális program:
2020.12.03.
01020304050607080910111213141516171819202122232425262728293031

KÖZVETLEN KÉRDÉS

Név:
E-mail:
Kérdés:

HÍRLEVÉL

Név:
E-mail cím:
Feliratkozom az alábbi hírlevelekre:
MEDIAWAVE
MEDIAWAVE webTV
Passport Control
Adatok módosítása, leiratkozás vagy aktiválás újraküldése:
KÉPAJÁNLÓ

FESZTIVÁL HÍREK

2009.04.30. 14:44

HOL SZÍVSZORÍTÓ, HOL IZOMLAZÍTÓ - Kézdy Luca, Santa Diver


Kézdy Luca tíz éve bölcsészhallgatóként költözött Győrből Budapestre, kedd éjjel a Rómer házban pedig a Santa Diver frontembereként tért vissza. A kvartettnek néhány hónappal ezelőtt jelent meg a debütáló lemeze: a Sending Ovation bátor, ötletes, izzadtság és manírok nélküli, hol szaggató, hol símogató, hol szívszorító, hol izomlazító, kellő mélységben átélt zene.

Milyen érzés volt a szülővárosodban fellépni?

Picit furcsa, de nagyon izgalmas. Múlt szombaton tartottuk a tízéves érettségi találkozónkat, több egykori osztálytársamat – akikkel azóta nem is találkoztam – elhívtam a koncertre, s érdekes volt megtapasztalni, ahogy összeérnek az idősíkok, az egymástól korábban eltávolodott világok. Ahogy a mostani fővárosi életem és az egykori győri létem, a jelenem és a múltam találkozott a Rómer ház pincéjében.

 

Tudtommal szüleid már kisgyerek korod óta klasszikus zenei pályára szántak. Miként lehetséges, hogy végül a Révai Gimnázium matek-fizika szakán kötöttél ki?

Édesanyám zongoratanár, így a zene gyerekkorom óta természetes nyelv, természetes közeg volt odahaza. Elég hamar kiderült, hogy van hozzá adottságom, innentől viszont elég nagy elváráscsomagnak kellett megfelelnem, vizsgáról vizsgára, koncertről koncertre bizonyítanom, hogy jó vagyok. Bár meg tudtam felelni ezeknek a „kihívásoknak”, közben nem igazán élveztem a muzsikálást, inkább feladatot jelentett, mint örömforrást. Ráadásul soha sem mehettem osztálykirándulásra, mert mindig akkor voltak a versenyek. Nagy harcok árán sikerült elérnem, hogy a konzi helyett a szabad szellemű Révai Gimnáziumba mehessek. A környezetem nehezen értette meg, hogy nem szeretnék az általuk természetesnek vett, szinte előre megírt történet szereplője lenni. A Révaiban azonban nem kellett sztereotípiáknak megfelelni, ott mindenkit abban támogattak, amiben tehetséges.

 

A jazz iránti szeretet honnan ered?

Tizenhárom éves koromig szinte kizárólag klasszikus zenén nőttem fel, egyedül Markó Iván balettóráin hallgattam Gershwint és ragtime-okat. Nem balettoztam, csak korrepetítor édesanyámat kísértem. Aztán 1994 nyarán meghallottam Al Jarreaut, és azonnal beleszerettem. Ő volt az, aki egyértelműen elindított a jazz irányába. Aztán jóval később, már egyetemistaként Antal Tiborhoz jártam dzsesszhegedűre, nála hallottam először Stéphane Grappellit, aki letaglózó hatással volt rám. Ugyancsak jókor találkoztam Lantos Zoltán zenéjével, pont meg volt rá érve a fülem, ő szintén meghatározó hatást gyakorolt rám.

 

Korábban játszottál a kelet-európai klezmer örökség és az amerikai jazz ötvözésén munkálkodó Nigunban. Mi vezetett 2006-ban a Santa Diver megalapításakor?

A Santa Diver ötlete 2005 őszén fogalmazódott meg, lovászként dolgoztam három hónapig Köveskál fölött a Fekete-hegyen, csak koncertezni jártam fel Budapestre. A Festészet Napjára készültünk akkoriban egy táncelőadás zenéjével, Ignácz Ádámmal (zongora) és Szesztay Dáviddal, aki ebben a projektben basszusgitárosként vett részt. Dáviddal nagyon egymásra hangolódtunk, 2006 tavaszán elkezdtünk számokat írni, először csak duóban. Aztán Halmos Andris eljött a próbára egy jambével, nagyon tetszett neki és csatlakozott. A következő alkalommal már az első koncertünkön találkoztunk. Maga a név amúgy japán jelenség: karácsony táján náluk hatalmas akváriumokban egy búvármikulás úszkál. Feltűnik picit a fényképezőgépek előtt, majd eltűnik a ködben. Amikor Dáviddal először hallottunk felőle, mindketten tudtuk, hogy ez lesz a zenekar neve.

  

Mikor és miért bővült a kezdeti trió kvartetté?

Már azelőtt, hogy 2008 augusztusában felvettük a lemezt, gondolkodtunk a bővítésen. Addigra annyifelé módon megforgattuk már ezt a három hangszert, s vágytunk valami új hangzásra. Ezért a stúdióba meghívtuk Szőnyi András billentyűst, és Koós-Hutás Áron trombitást. Aztán rájöttünk, két új tag túl nagy változást hozna a zenekarban, ezért maradtunk négyen. Bizonyos szempontól rendkívül súlytalanok vagyunk, nem is létezünk. Szerintem úgy jó csinálni bármit is, hogy ezzel tisztában vagyunk. És ennek ellenére, vagy emellett, tudunk valamit nagyon komolyan venni. Ami létrejön, tiszta játék, tudattalanul, saját törvényeit követve. Ez a játék számomra legintenzívebben a zenében valósul meg.

 

J. B. Sz.
 

Ossza meg ismerőseivel:
KERESŐ


      
KIEMELT HÍREK
TAGSÁGOK
FŐ TÁMOGATÓ

A MŰKÖDÉS TÁMOGATÓJA

A Mediawave működési költségeinek támogatása szakmai program megvalósítását 2020. évben
a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

MAGYAR FESZTIVÁL SZÖVETSÉG

A MEDIAWAVE

Kiváló Minősítésű Magyar Fesztivál

 

A MEDIAWAVE Minősített

Európai Fesztivál

PARTNER OLDALAK

 

 

 

 

SZABADOS MUSIC

DIRECTORY

 


Kártyás fizetés szolgáltatója
Elfogadott kártyák