www.mediawave.hu | www.romerhaz.eu | www.passportcontrol.eu | www.filmfundgyor.eu

 


 

TARTÓSHULLÁM / MEDIAWAVE EGYÜTTLÉT

30. KIADÁS

2020. április 28-május 2.

 

 

 

TARTÓSHULLÁM / MEDIAWAVE EGYÜTTLÉT

30. KIADÁS

2020. április 28-május 2.

 


 

TARTÓSHULLÁM / MEDIAWAVE EGYÜTTLÉT

30. KIADÁS

2020. április 28-május 2.

 

 

 

TARTÓSHULLÁM / MEDIAWAVE EGYÜTTLÉT

30. KIADÁS

2020. április 28-május 2.

etnik Archív
2019. október KSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCs Aktuális program:
2019.10.15.
01020304050607080910111213141516171819202122232425262728293031

KÖZVETLEN KÉRDÉS

Név:
E-mail:
Kérdés:

HÍRLEVÉL

Név:
E-mail cím:
Feliratkozom az alábbi hírlevelekre:
MEDIAWAVE
MEDIAWAVE webTV
Passport Control
Adatok módosítása, leiratkozás vagy aktiválás újraküldése:
KÉPAJÁNLÓ

FESZTIVÁL HÍREK

2009.05.03. 8:26

INDIVIDUÁLISOK ÉS KÖZÖSSÉGI LÉTRE ÉPÍTŐK - filmszakmai konferencia a MEDIAWAVE-en


 

Két típusa alakul ki a fogyasztói oldalnak; az individuális (aki a monitor előtt ülve nézi végig a filmeket), valamint közösségi létre építők (amely esetén az audiovizuális élmény mellékes) – hangsúlyozta a Grunwalsky Ferenc, a Magyar Mozgókép Közalapítvány (MMK) kuratóriumának elnöke azon a szakmai konferencián, amit csütörtökön tartottak a a győri Vaskakas Bábszínházban a filmszakma jövőjéről, a magyar film jövőképéről. Mint hangsúlyozta, a kulturális finanszírozás érezhetően csökkenni fog a jövőben. Több pénzt adnak ugyan, de megváltozik az elosztás.

Bakonyi Vera a mozik helyzetéről elmondta, a nézők ma a 3D-s mozikat preferálják, ráadásul a külföldi mozi forgalmazók is egyre vonulnak ki az országból. A filmterjesztési szakkollégium vezetője a filmfesztiválok fokozódó szerepét hangsúlyozta. Nemzetközi szinten bevett jelenség, hogy ahol leépül a művészfilm-forgalmazás, ott felértékelődik a fesztivál fogalma.

Vezér Éva is a filmes mustrák fokozott szerepét hangsúlyozta. A Magyar Filmunió vezetője szerint kis nézőszámot elért alkotás látogatottsága is a többszörösére nőhet, ha bejár egy-egy nemzetközi fesztivált. Évente 10-12 olyan magyar játékfilm van, ami eljuthat a nemzetközi versenyek különböző programjaiba, ez pedig jelentős visszacsatolás lehet az MMK számára is – fogalmazott Vezért Éva.

Muhi András producer a DVD, az internetes letöltések, valamint a kereskedelmi csatornák fontosságát hangsúlyozta. Szerinte a terjesztést már nem a filmforgalmazók uralják. Böszörményi Gábor, a Magyar Filmklubok és Filmbarátok Szövetségének ügyvezető alelnöke szerint is át kellene gondolni a filmforgalmazás jellegét. Az országos forgalmazás és a fesztiválprogramok válogatott filmjein túl szükség lenne egy olyan listára, amelynek filmjeit bizonyos összegért DVD hordozókról vetíteni lehetne például filmklubokon, vagy akár az oktatási szférában.

A Mediawave Alapítvány elnöke, Durst György szerint is az lenne a fontos, hogy közösségi tereket hozzanak létre, amelyekkel fel lehetne készülni a jövőbeni változásokra. Pörös Géza, a Duna Televízió alelnöke a fórumokon való fellépést sürgette. Magyarországon elfeledett a közszolgálatiság fogalma, márpedig az új generációk számára is fontos az egyes filmek újrajátszása.

A gyártási oldal problémáiról, az archiválás nehézségeiről, a digitalizálás, valamint az új technikák lehetőségeiről és árnyoldalairól is szó esett a találkozó délutáni részében. Joó Tamás az Eurimages megváltozott pályázati lehetőségeit, a támogatási rendszer működési mechanizmusát ismertette a résztvevőkkel, további támogatási lehetőségként pedig a Media Desk pályázatait ismertette Kiss Enikő.

A Győri Filmalap tevékenysége és működése is bemutatkozott a délután során, mint az első Magyarországon megjelent regionális alap. Ezzel kapcsolatban Durst György reményét fejezte ki, hogy az előzetes elképzeléseknek megfelelően a debreceni, illetve a pécsi alap is hamarosan létrejön. Tóth Erzsébet, az MMK főtitkára hozzátette; ezek az alapok tovább ambicionálhatják a filmgyártást, ennek érdekében a regionális támogatási rendszert is tovább kell fejleszteni az országban. A pályázatokkal kapcsolatban a résztvevők problémaként jelölték meg a döntéshozók részéről a pénzek szétosztásáról adott magyarázat hiányát. A filmtervek piaca, a pitching erre megoldási lehetőség lehetne, így legalább egyfajta kommunikáció alakulhatna ki a támogatást kérők és azt elbírálók között. Tóth Erzsébet a javaslatra vonatkozólag a visszafogottság hiányáról beszélt. A szakkollégiumok rotációs rendszerben működnek, így mindig akadhat valaki, aki rácsodálkozhat egy filmtervre, de az elutasított filmterveket számtalanszor küldik el hozzájuk – magyarázta a főtitkár. Nem megrendelőként választunk, a hozzánk beérkező, százas nagyságrendű forgatókönyvek közül választunk – tette hozzá Tóth Erzsébet. Durst György szerint át kell alakítani az alapvető struktúrát úgy, hogy a szakkollégiumok helyett, akár azok elnökeivel és az alapítók által majd megszavazott kuratóriumi tagokkal együtt egy pitching fórum keretében ismerkedjenek meg a támogatók a tervekkel.
 

Ossza meg ismerőseivel:
KERESŐ


      
KIEMELT HÍREK
TAGSÁGOK
MAGYAR FESZTIVÁL SZÖVETSÉG

A MEDIAWAVE

Kiváló Minősítésű Magyar Fesztivál

 

A MEDIAWAVE Minősített

Európai Fesztivál

PARTNER OLDALAK

 

 

 

 

SZABADOS MUSIC

DIRECTORY

 


Kártyás fizetés szolgáltatója
Elfogadott kártyák