www.mediawave.hu | www.romerhaz.eu | www.passportcontrol.eu | www.filmfundgyor.eu

 


 

TARTÓSHULLÁM / MEDIAWAVE EGYÜTTLÉT

30. KIADÁS

2020. április 28-május 2.

 

 

 

TARTÓSHULLÁM / MEDIAWAVE EGYÜTTLÉT

30. KIADÁS

2020. április 28-május 2.

 


 

TARTÓSHULLÁM / MEDIAWAVE EGYÜTTLÉT

30. KIADÁS

2020. április 28-május 2.

 

 

 

TARTÓSHULLÁM / MEDIAWAVE EGYÜTTLÉT

30. KIADÁS

2020. április 28-május 2.

etnik Archív
2019. október KSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCs Aktuális program:
2019.10.18.
01020304050607080910111213141516171819202122232425262728293031

KÖZVETLEN KÉRDÉS

Név:
E-mail:
Kérdés:

HÍRLEVÉL

Név:
E-mail cím:
Feliratkozom az alábbi hírlevelekre:
MEDIAWAVE
MEDIAWAVE webTV
Passport Control
Adatok módosítása, leiratkozás vagy aktiválás újraküldése:
KÉPAJÁNLÓ

FESZTIVÁL HÍREK

2010.05.07. 014:03

Mediawave: Bullshit is bullshit - Filmszakmai fórum Szombathelyen - filmhu


Háromnapos filmszakmai konferenciát rendeztek a Mediawave keretében. Pénteken, a szombathelyi Pannónia Házban családias keretek között esett szó koprodukcióról, filmszakmai hálózatépítésről. A másfél-kétórásra szabott panelbeszélgetések azonban nem jutottak túl az általános problémafelvetésnél.

 

2010. május 07. - Schreiber András

Bár az eredetileg meghirdetett program szerint a péntek délelőtti szakmai kerekasztalbeszélgetés tárgya a "koprodukciós hídépítés Balkán és Nyugat között" lett volna, a Monory M. András rendező moderálásával levezényelt esemény túlmutatott a balkáni, illetve nyugat-európai lehetőségeken, és tágabban értelmezve vetette fel az országhatárokon átívelő filmes együttműködés lehetőségeit. Igaz, a résztvevők mindegyikének vannak tapasztalatai a nyugati és balkáni források bevonásában -- így például Kántor László producernek, aki a kilencvenes évek óta rendszeresen kezdeményezője és résztvevője a nemzetközi régió koprodukciós filmgyártási tevékenységének.

Kántor hosszasan beszélt koprodukciós tapasztalatairól, hangsúlyozva, hogy a nemzetközi gyártási formát a gazdasági válság is indokolttá teszi -- bár már korábban is jellemző volt a hazai gyártási pénzek szétaprózódása (ahogy Kántor fogalmazott: "túl sok a film, túl sok az alkotó és túl sok a bullshit"), a magyar producerek régóta keresik a kapcsolatot külföldi kollégáikkal. A felvetéshez Muhi András is csatlakozott, megjegyezve, hogy a koprodukció legfőbb oka a hazai források szűkössége.
Arra a kérdésre, hogy mi alapján karol fel egy forgatókönyvet, Kántor kiemelte a nemzetközi pitch fórumok jelentősségét. Ezeken ugyanis -- így Kántor -- nem csak jó filmtervekkel találkozhat a producer, de lemérheti a piaci trendeket is: a többszáz szkriptből, jellemzően neves szakemberek által kiválogatott "versenymezőny" jelzésértékű lehet a támogatói-befogadói ízlésre nézve.


Ezt már Peter Zawrel, a Bécsi Filmalap igazgatója vetette fel, hogy a koprodukciós együttműködés mellett a határokon átívelő forgalmazási stratégia kidolgozása is létkérdés az európai mozgóképgyártás számára (Zawrel véleménye semmit nem változott: 2006-ban Pécsett ugyanígy érvelt a nemzetközi forgalmazási összefogás mellett).


Balkáni filmgyártásról leginkább a szerb dokumentumfilmrendező, Borisz Mitics beszélt, leginkább arra a problémára igyekezett rávilágítani, hogy alapvetően helyi témát nemzetközi források bevonásával elkészíteni mindig kompromisszumot feltételez: a film nem lehet sematikus a helyi nézők számára, de nem lehet túlságosan belterjes sem, ennek az összhangnak a megtalálását gyakorta a koprodukciós partnere megléte indokolja. A túlkompenzálásra is bőven akad példa, Mitics szerint nem egy rendező van, aki a nyugati megfeleléstől hajtva hajlamos hamisítani a szerb történelmet.

 

Ossza meg ismerőseivel:
KERESŐ


      
KIEMELT HÍREK
TAGSÁGOK
MAGYAR FESZTIVÁL SZÖVETSÉG

A MEDIAWAVE

Kiváló Minősítésű Magyar Fesztivál

 

A MEDIAWAVE Minősített

Európai Fesztivál

PARTNER OLDALAK

 

 

 

 

SZABADOS MUSIC

DIRECTORY

 


Kártyás fizetés szolgáltatója
Elfogadott kártyák