www.mediawave.hu | www.romerhaz.eu | www.passportcontrol.eu | www.filmfundgyor.eu

 

Azé' csak lesz valami a Mediawave

klasszikus időszakában!

2020. április 28 - május 2.

 keresd az online programot

 


 
A pótlás - reményeink szerint - szeptember

második felében lesz!

 


 

Azé' csak lesz valami a Mediawave

klasszikus időszakában!

2020. április 28 - május 2.

 keresd az online programot

 


 
A pótlás - reményeink szerint - szeptember

második felében lesz!

 


etnik Archív
2020. május PSzVHKSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCsPSzV Aktuális program:
2020.05.31.
01020304050607080910111213141516171819202122232425262728293031

KÖZVETLEN KÉRDÉS

Név:
E-mail:
Kérdés:

HÍRLEVÉL

Név:
E-mail cím:
Feliratkozom az alábbi hírlevelekre:
MEDIAWAVE
MEDIAWAVE webTV
Passport Control
Adatok módosítása, leiratkozás vagy aktiválás újraküldése:
KÉPAJÁNLÓ

FESZTIVÁL HÍREK

2012.04.23. 23:20

MEDIAWAVE FILMAJÁNLÓ - Világ-Képek 6. blokk


Kedves utasaink, a Mediawave első osztályú járatán a következő állomások következnek: Bolívia, ahol egy kis falu életét forgatja fel a nyugati világ lítium iránti érdeklődése, illetve Irán, ahol betekintést nyerhetnek az üzemanyagcsempészek mindennapjaiba. Kérem, kössék be öveiket!

Kedvcsigázó ajánlók olvashatók a "bővebben"-ben és a filmek rövid részletei is megtekinthetők ide kattintva.
Szele Zoltán írása

DER WEISSE SCHATZ und die Salzarbeiter von Caquena

A FEHÉR KINCS és a sóhányók Caquená-ból

 

Az olajkészletek apadásával a nyugati világnak új megoldások után kell néznie, s ahogy a film elejéből kiderül, a szakemberek (például a Mercedes autógyárnál) a lítiumot tartják a jövő egyik fő energiaforrásának. A dokumentumfilm pedig máris átszel folyókat, országokat, óceánokat, és Bolíviában találjuk magunkat, ahol a világ legnagyobb lítium lelőhelye van, illetve becsületes, vallásos emberek, akikre hirtelen rávetül a globalizáció árnyéka. A Weisse Shatz rendezőjének, a német Eva Katharina Bühlernek hihetetlenül megkapó, gyönyörű képekben tobzódó dokumentumfilmje alaposan körbejárja a problémát. A Tunupa-hegy, illetve a sótenger története, amelyet az egyik helybéli lakos mond el, egészen remek sztori, és ilyenből nem egy nagy van, ugyanakkor a film végig érezteti, hogy itt nagy változások fognak bekövetkezni, s azt is, hogy ezek az emberek talán nem is igazán értik, mi folyik jelenleg körülöttük. Ahogy egyikük fogalmaz: „What do you make from lithium? I don’t understand all this…”

 

 

Marze Shekasteh / Törött Határ

 

„ A chain of old sayings, carvins and quotations that are rooted in mountains, blood, smoke and avalanche…” (Shirku Bikas)

Ami nekem legelőször feltűnt a film kapcsán, hogy a rendező sokkalta inkább képekben gondolkodik, mint abban, hogy a szereplőkkel mondassa el mindazt, amit be akar mutatni. Szöveges részek ugyan vannak, és idézetek is segítenek az eligazodásban, mégis a remek beállítások, a képek dominálnak, s mesélik el az iráni csempészek hagyományosnak korántsem nevezhető hétköznapjait. A figyelemreméltó megvalósítás mellett a tartalommal sincs semmilyen probléma, úgy tessék elővenni egy mobiltelefont, jegyzetfüzetet vagy papírlapot, és felírni a kötelezően megnézendők közé ezt a filmet (is). Csak így, ennyit írok, mert a Kaywan Karimi alkotása önmagáért beszél.


Írta: Szele Zoltán
 

Ossza meg ismerőseivel:
KERESŐ


      
KIEMELT HÍREK
TAGSÁGOK
MAGYAR FESZTIVÁL SZÖVETSÉG

A MEDIAWAVE

Kiváló Minősítésű Magyar Fesztivál

 

A MEDIAWAVE Minősített

Európai Fesztivál

PARTNER OLDALAK

 

 

 

 

SZABADOS MUSIC

DIRECTORY

 


Kártyás fizetés szolgáltatója
Elfogadott kártyák