Az utolsó józsefvárosi lakásimaház a Teleki tér 22.-ben túlélte az elmúlt 100 év megpróbáltatásait, és ma is várja a látogatókat. Az új nemzedék utánaeredt az imaház történetének. A fiatalok egyszer csak azon kapták magukat, hogy beszélgetőtársaikban egy valaha tündöklő, “letűnt civilizáció...
A film célja, hogy a címben is szereplő elemi érzést, állapotot egy különleges szemszögből mutassa be, a szokásostól eltérő módon. Három fejezetre oszlik a film: vágy, szerelem és magány. Ezeken keresztül látunk haikuszerű jeleneteket. Sokszor apró megfigyelésekben mutatkozik meg egy teljesebb igazság.
XY egy unalmas életet élő gyári dolgozó, aki a saját világába nyomorítja magát a gyár kabalafigurájának segítségével. Eldönti, véget vet nyomorúságának, de a nyest nem teszi egyszerűvé a dolgát.
Káló, a jóképű cigánylegény a folyóparton virágok közt hever álmodozva, ábrándozva. Beleszeret a vízibirodalom csábító királynőjébe, s érte mindenféle kalandba keveredik. Drinkárta, a hínárhajú boszorkány segítségével végül felébred, s igazi szerelmével, az almaarcú Gilzével él majd boldogan.
Szűk, magas oszlopon álló, magányos ember. Szent Simeon is lehetne... ám az oszlop ingani kezd... már-már úgy látszik, hogy többszöri, reménytelennek látszó próbálkozás után sikerül talpon maradnia, de a sorsát végül nem kerüli el. Az oszlop azonban nem a mélybe dől; egy másiknak támaszkodva áll meg...
A csávó, aki egy tarzan unokahúgának volt a bátyja, az vett fel a múltkor stoppoláskor, mert volt még egy fél hely. Csak mentünk és mentünk felle, meg balra és jobbra és mikor már gyanúsan sokat mentünk, megálltunk kérdezősködni, hogy jó felé tartunk-e…
Egy döglégy és egy dögbogár a közös reggelijük elfogyasztására készülnek. Elkezdenek tanakodni, hogyan is múlhatott ki a táplálékuk. Okfejtésük során az emberek és a természet kapcsolatát, az ignoranciát és saját jellemüket veszik górcső alá.
Az ember képzeletében ott lehetnek a múlt emlékképei és a jövő reményei, eközben azonban nem feledkezhetünk meg arról, hogy még az apróbb döntéseink meghozására is, csak a jelenben van lehetőségünk.
Marc Augé híres esszéje (Nem-helyek. Bevezetés a szürmodernitás antropológiájába) találkozik Stanley Kubrick klasszikus sci-fijével a magyar autópálya pihenők betonján.
Mi történik, ha túl sokáig nézed magad a tükörben?
Anita a könnyű pénzszerzés reményében részt vesz egy Nárcisz Teszt nevű felmérésen, amelyen azt kutatják, kinek milyen a viszonya saját tükörképéhez, ám rövidesen kiderül, hogy a kutatás vezetője nem mondott el neki mindent.
Az irodai fénymásoló többet lát, mint hinnénk. A fénymásoló-szoba sötétjében pedig bármi megtörténhet! A "The Copyist - A Másoló" az első, fénymásolóval készített narratív film.
A film célja, hogy a címben is szereplő elemi érzést, állapotot egy különleges szemszögből mutassa be, a szokásostól eltérő módon. Három fejezetre oszlik a film: vágy, szerelem és magány. Ezeken keresztül látunk haikuszerű jeleneteket. Sokszor apró megfigyelésekben mutatkozik meg egy teljesebb igazság.
A többszörös díjnyertes dokumentumfilm Ohad Naharin modern tánc koreográfus életet és munkásságát mutatja be, bepillantást nyújtva a művészóriás kreatív alkotófolyamtaiba.
Tomer Heymann az Ohad Naharinnal 20 éve tartó ismeretsége alatt nyolc évig forgatta a filmet...
Sándor az 56 éves pécsi zárszerelô nagy tudása ellenére olcsón dolgozik és keveset keres. Naponta ebédet visz a rászorulóknak és minden délben megterít nekik a város legforgalmasabb útkereszteződése mellett, egy bevásárlóközpont bejáratával szemben. Sándornak van egy álma: azon gondolkodik, hogy bei...
A Dolgaink három egymást nem ismerő, különböző életkörülményekkel rendelkező fiatal életébe és gondolataiba nyújt betekintést.
Ez a film nem három beszélő fej unalmas története, hanem a nézőből szélsőséges érzéseket kiváltó, megrendítő vitaindító nyomorról, kilátástalanságról, sorsról, előítéletek...
Karcsi fogyatékossága miatt tolószékben kényszerül élni. Élete a szereplés, zene és barátok körül forog.
A hétköznapi életben gyakran szorul mások segítségére, ám tánc közben olyan energiákat szabadít fel, melyektől fogyatékossága elillan. A film az élet koreográfiája, tác függőség és függetlenség között.
A támogatott Lakhatás olyan lakhatást nyújtó szociális szolgáltatás, amely a többségi társadalom lakóhelyén átlagos minőségű és méretű ingatlanban helyezkedik el. Így az ott élők lehetőséget kapnak arra, hogy az életük minél több kérdésében maguk dönthessenek.
Falusziget egy Bőshöz tartozó Duna menti lakott terület. A megépült vízerőmű és az új Duna-meder azonban elvágta a falutól: 4 km helyett 12 km-re került tőle. A hely fokozatosan ürült ki, ma mindössze két eredeti lakos lakja. A többiek hétvégiház-tulajdonosok. Lepusztult tanyák és felújított paraszt...
Egy másik este, másik meztelen test az ágyban. Nem érez szerelmet, csak szenvedélyt. Hegyes lándzsa a kezében, és egy elrejtett doboz a titkaival. Csak ő tudja hogy végződik és ki lesz a következő áldozat.
Történet az atyai tanácsokról, és azok hatásai a már felnőtt fiú életében. A cselekmény a közelmúltban játszódik a mindennapok nehézségeit szembeállítva a távoli lengyel tájak szépségével.
Atimaley és Devi faluját az emlékek kísértik. Amikor egy kedves barát búcsú nélkül távozik, az idős házaspárnak döntenie kell: továbbra is az emlékek árnyékában élnek, vagy örökre elhagyják a falut.
Észak-London, a 90-es évek vége, amikor a fiatalok még az utcán játszottak a közösségi média helyett. Sarah-Lee új lány a környéken, belecsöppen a helyi lánybanda zűrös ügyeibe. Az indulatok elszabadulnak, aminek következtében veszélyes szituációban találják magukat.
A leopárdnak a kecske mellett a helye,
A farkasok éljenek a báránnyal,
Egy kisfiú fogja vezetni őket,
12+1 gyerek és a bálna hulláját mosta a víz a partra.
Párizs, 1953. A paplan alatt tiltott viszony bontakozik ki a szerelmespár között. Az egyre növekvő vágytól nem veszik észre a férj hazaérkezését. A légkör egyre kényelmetlenebbé válik, felkészítve a nézőt az elkerülhetetlen találkozásra.
Egy elítélt megöli a börtönőrét, majd a testet a közeli erdőben próbálja elrejteni. Az eset szemtanúját üldözőbe veszi, aki mindent elkövet hogy ne válhasson egykönnyen áldozattá. Egy test eltűntetése nem is olyan könnyű.