www.mediawave.hu | www.romerhaz.eu | www.passportcontrol.eu | www.filmfundgyor.eu


 


 

etnik Archív
2014. August FrSaSuMoTuWeThFrSaSuMoTuWeThFrSaSuMoTuWeThFrSaSuMoTuWeThFrSaSu Actual program:
2014-08-22
01020304050607080910111213141516171819202122232425262728293031

WRITE US

Name:
E-mail:
Question:

Newsletter

Name:
E-mail address:
I subscribe for the following newsletters:
MEDIAWAVE
MEDIAWAVE webTV
Passport Control
Modifying data unsubscription or resending activation:
RANDOM PICTURES

Filmek

Special Film Program

MEDIAWAVE FILM HISTORY 1. - 1992  

Filmválogatás a MEDIAWAVE 1992-es - 20 évvel ezelőtti - filmjeiből. Kisjátékfilmek, táncfilmek, animációs és kísérleti filmek.


MEDIAWAVE FILM HISTORY 2. - 2002  
MEDIAWAVE FILMTÖRTÉNET 2. - 2002

 

Filmválogatás a MEDIAWAVE 2002-es - 10 évvel ezelőtti - filmjeiből. Kisjátékfilmek, táncfilmek, animációs és kísérleti filmek.



KOPRODUKCIÓS KISJÁTÉKFILMEK

(Duna Műhely, MAFSZ, Színművészeti Főiskola, INFORG Stúdió)

 

Mundruczó Kornél: Afta - 22 min. (2000-2001)
Mintha egy kisvárosban lennénk. Egy helyi tinédzser egy napja. Egy őrült meleg nap. Itt mindenből csak egy van. Egy banda. Egy játék. Egy tér. Egy nő. Hogyan sodródik ez a fiú a nap végére odáig, hogy az élete visszafordíthatatlanul megváltozik. Ez már egy történet...

 

Szaladják István: Aranymadár - 25 min. (2000)
Lelkünk, mint a sólyom, úgy ül a bölcsesség karján, hogy elrepítsen. Mikor megszületünk elereszt, s mikor meghalunk, visszavár.

 

Szirmai Márton: Szalontüdő - 7 min. (2006)
Egy letűnt kor finom darabkája találkozik két sokat látott emberrel. Szavak nélkül is megértik egymást.

 

Cs. Nagy Sándor-Pólik József: Lamm - 30 min. (1998)
Bűnt követtem el?
Lamm nem tud választ adni erre a kérdésre. De talán ez már nem is számít. Hiszen tévedés történt és most elutazhat a városból. Nem a csillárra gondol, nem a hóhér tekintetére a kocsmában, hanem a nőre, aki az utolsó éjszakán pofon ütötte őt, a nőre, aki most mozdulatlanul fekszik a fal előtt, mozdulatlanul, akár a kavics.
Ez lenne a büntetés?
Nem, ő sohasem tudná nagyra nőtt ökleivel megfenyegetni az eget, végigvonszolni Istent a felhői között a szelíden hömpölygő pelenkában.
Lamm kegyelmet kapott. De a büntetés csak most kezdődik, most, amikor a halott város örökre eltűnik a fák között. Most, amikor a világ, mint tépett plakát csüng alá. Soha többé nem látja viszont a várost, de az mégis mindig ott lebeg majd a tekintete előtt. Van-e kegyetlenebb ítélet, mint az emlékezés örök szomjúságában élni a felejtés forrásvize nélkül?

 

Káldy László: A robogós ember - 22 min. (2000)
"Ezúttal arról szeretnék beszélni, hogy vettem egy robogót. Nem lenne ebben semmi különös, ha mindezt nem 61 éves koromban teszem, és nem ez lenne életem első motoros járműve. Pedig így van. Annak, hogy itt a Rába töltésén gyakorolok, jó oka van. Itt jóval kisebb a forgalom, mint az országúton. Nem jönnek szembe a kamionok, és nincsenek rendőrök, akik kérik a jogosítványomat, ami persze még nincs."


KOPRODUKCIÓS KISJÁTÉKFILMEKKOPRODUKCIÓS KISJÁTÉKFILMEKKOPRODUKCIÓS KISJÁTÉKFILMEKKOPRODUKCIÓS KISJÁTÉKFILMEK

"KEZDETEK" VÁLOGATÁS A BALÁZS BÉLA STÚDIÓ FILMJEIBŐL

A Balázs Béla Stúdiót létrehozó szándék és akarat az 60-as években induló új filmes generációnak adott lehetőséget másfajta filmkészítésre a műhely megalapításával. A világ sokszínűségét, összetettségét a fiatal rendezők filmjeinek gazdag tematikája és stílusa hordozza. A 60-as években az itt készült rövidjáték- és dokumentumfilmek világról való felfogása, hangvétele, atmoszférája valójában újat hozott a magyar filmben, ahogy ezt az első korszakot bemutató DVD-n láthatjuk.

 
Az etűd formában megjelenő életképeket, történetelemeket hol lírai, hol játékos, vagy groteszk módon jelenítették meg. A filmképek új használatával a képek erejébe vetett hittel (Ősz, Te, Találkozás, Miénk a világ, Igaz-e?, Aranykor, Kedd). De a világ szépségéről szóló filmetűdök mellett Sára Sándor dokumentumfilmjében, a Cigányokban mind a mai napig érvényes égető társadalmi problémát jeleníti meg drámai módon a nézők emlékezetébe bevésődő képek erejével. (Gyürey Vera)

 
Kézdi-Kovács Zsolt: Ősz - 8 min.
Sára Sándor: Cigányok - 17 min.
Szabó István: Te - 10 min.
Elek Judit: Találkozás - 20 min
Kardos Ferenc: Miénk a világ - 13 min.
Gábor Pál: Aranykor - 24 min.
Rózsa János: Igaz-e? - 15 min.
Novák Márk: Kedd - 20 min.


"KEZDETEK" VÁLOGATÁS A BALÁZS BÉLA STÚDIÓ FILMJEIBŐL"KEZDETEK" VÁLOGATÁS A BALÁZS BÉLA STÚDIÓ FILMJEIBŐL"KEZDETEK" VÁLOGATÁS A BALÁZS BÉLA STÚDIÓ FILMJEIBŐL"KEZDETEK" VÁLOGATÁS A BALÁZS BÉLA STÚDIÓ FILMJEIBŐL"KEZDETEK" VÁLOGATÁS A BALÁZS BÉLA STÚDIÓ FILMJEIBŐL

VÁLOGATÁS AZ INFORG STÚDIÓ FILMJEIBŐL

Banner-Szűcs Lóránd: A titkos hely - 4 min. (2003)

Vannak helyek a világ legeldugodtabb pontjain, amiről mi semmit sem tudhatunk. Ezeken a titkos telepeken,olyan halottnak hitt sztárok élnek, akik megunták a világ rajongását...

 
Politzer Péter: Gránátok - 18 min. (2003)

A felkelést már leverték.
A lázadók elszórtan még bujkáltak, egymástól elszigetelten rejtőzködtek, aki tehette elmenekült.
A gárdisták házról házra fésülték át a körzetet.
Mindenkire lőttek, aki gyanúsnak tűnt.
Kegyetlen erőszakkal vetettek véget a lázadásnak.
A csaták során, az utcai harcokban egész körzetek váltak lakhatatlanná.
Egy ilyen házban bujkált a civil és a felkelő.
Néhány napja jutottak ki egy épület ostromgyűrűjéből, azóta, elszakadva a többiektől egy elbarikádozott ház romjai közt rejtőzködtek.

 
Kálmáczhelyi Zoltán-Stefanovics Angéla-Végh Zsolt: uristen@menny.hu - 20 min. (2000)

A történet itt és most játszódik kis hazánkban, ahol még az Isten sem tud kiigazodni.

 
Mundruczó Kornél: Kis Apokrif No. 1. - 6 min. (2004)

 Egy kisfiú elvész a valóságban. Megsokszorozódik. Hasonmásai mindenhol feltünnek. Minél több jelenik meg belőle, annál jobban megijed önmagától.


Kardos Sándor: Résfilm - 19 min. (2005)

 „Mióta filmmel foglalkozom, mindig zavart a filmkép túlzott konkrétsága. Ez ugyanis izzítja a fantáziát, de nem hagyja szárnyalni. A célfotó kamerában jelentkező kép a valóságban sosem létezett. Így, ellentétben a hagyományos képrögzítési eljárással nem a valóság illúzióját akarja kelteni. Olyan eszközzel próbálunk egy történetet elmesélni, amely minden valóságos élménytől különválik.”
Kardos Sándor

 
Dési András György - Móray Gábor: A 639. baba - 16 min. (2006)

A film hőse boldogan él kis világában. Szereti a díványát, az aranyhalát, a tévéjét, még főzni is szeret. Betartja a szabályokat, bármilyen furcsának tűnjenek is első pillantásra. Csupán egyetlen egyszer hibázik egy kicsit. És máris minden megváltozik: például érkezik hozzá egy nő. Azt mondja, ellenőr.

 
Nemes Jeles László: Türelem - 14 min. (2007)

Egy irodista nő precíz munkafolyamata - egy arc rezzenései tíz percen keresztül. És egy férfi, aki várja az ablakon túl.

 
Cziráki Gergely: Mérhetetlen - 8 min. (2008)

Ez egy álomfilm - szól egy emberről, aki egy kies szobában egyedül keres válaszokat, ám válasz helyett csupán egy bogárral találkozik. De talán van ebben valami, ami több mint aminek látszik...


VÁLOGATÁS AZ INFORG STÚDIÓ FILMJEIBŐLVÁLOGATÁS AZ INFORG STÚDIÓ FILMJEIBŐLVÁLOGATÁS AZ INFORG STÚDIÓ FILMJEIBŐLVÁLOGATÁS AZ INFORG STÚDIÓ FILMJEIBŐLVÁLOGATÁS AZ INFORG STÚDIÓ FILMJEIBŐLVÁLOGATÁS AZ INFORG STÚDIÓ FILMJEIBŐLVÁLOGATÁS AZ INFORG STÚDIÓ FILMJEIBŐLVÁLOGATÁS AZ INFORG STÚDIÓ FILMJEIBŐLVÁLOGATÁS AZ INFORG STÚDIÓ FILMJEIBŐLVÁLOGATÁS AZ INFORG STÚDIÓ FILMJEIBŐL

(Arany Pálma díj, Európai Filmdíj, Oscar díj nomináció)

 

Arany Pálma díjat kapott magyar rövidfilmek

1965 - Vadász János: Nyitány/Oerture 9 min.
1977- Jankovics Marcell: Küzdők/Fight 3 min.
1981 - Vajda Béla: Moto Perpetu 8 min.
1996 - Iványi Marcell: Szél/Wind 7 min.
2002 - Mészáros Péter: Eső után/After Rain 5 min.

 

Európai filmdíj a legjobb rövidfilmnek
2006 - Kenyeres Bálint: Before Dawn 13 min.

 

Amerikai Film Akadémia, jelölés a legjobb animációs rövidfilm Oscar-díjára
2007 -  M.Tóth Géza: Maestro 5 min.


VÁLOGATÁS A DUNA MŰHELY-FILMTETT TÁBOR RÖVIDFILMJEIBŐL

Képzéspótló céllal szerveztük meg először 2002 nyarán filmes műhelyünket. Évekig hűséges partnerünk, a kétszeres Arany Pálma-díjas Duna Műhely segítségével olyan alkotótábort hoztunk létre, amely lehetőséget biztosít fiatal tehetségek számára, hogy csoportokba szerveződve kipróbálják a filmkészítés különböző területeit.

 

Az évek során a csoportok száma egyre bővült, jelenleg rendezői, operatőri, vágó, hangmérnöki, produceri-gyártásvezetői, színész, animációs, valamint filmkritikus csoportban lehet ismerkedni a filmkészítés, valamint a filmről való írás mesterségével/művészetével. A táborozóknak ebben a filmszakma elismert személyiségei nyújtanak segítséget (köztük Anger Zsolt, Bálint Arthur, Czakó Judit, Durst György, Hajdu Szabolcs, Gelencsér Gábor, Lakatos Róbert, Mészáros Péter, Pálfi György, Patrovits Tamás, Sopsits Árpád, Várhegyi Rudolf).

 

A tábor jellege az évek során módosult: a rendezvénynek egyszerre van tehetségkutató és továbbképzőjellege; a cél szakmai ismeretek átadása és kibővítése, fesztiválokon bemutatható filmek elkészülte, ugyanakkor a fiatal táborlakók közti szakmaikapcsolatok kialakítása későbbi együttműködés reményében.

 

Bertti Attila:44 pici pinty 2 min.
László József: A gödör 8  min.
Balázs Klára: Tánc 2 min.
Csillag Marci: Bisztrókirálynő 5 min
Kelemen Zsombor: Csend 7 min.
Csuja László: Csento-ventó 7 min.
Kassay Réka: esti mese 3 min.
Gergely Szilárd: Hello tourist 2 min.
Bakó Kincső: Jobb kanyar 9 min.
Török Tihamér: Klinika 2 min.
Magyari Zsolt: Úszólecke 5 min.
Pálfi György és a táborlakók: Vega 5 min.


VÁLOGATÁS A DUNA MŰHELY-FILMTETT TÁBOR RÖVIDFILMJEIBŐLVÁLOGATÁS A DUNA MŰHELY-FILMTETT TÁBOR RÖVIDFILMJEIBŐLVÁLOGATÁS A DUNA MŰHELY-FILMTETT TÁBOR RÖVIDFILMJEIBŐLVÁLOGATÁS A DUNA MŰHELY-FILMTETT TÁBOR RÖVIDFILMJEIBŐL

(20')

Jiang WU & Zhiming HE (China): Memory Reluctant to Be Forgotten 20 min.

Chinese various nationalities' native culture is vanishing. The culture in painting, music, sculpture, or architecture has been fades gradually from most people, even the artists’ memory. With the development of western modernization, pursuing western modern civilization has already become the fashion in China. Western modern culture is developed on the basis of their traditional culture, and the modern culture of China is being developed in a manner to abandon Chinese traditional culture. Still, there is some small group of Chinese artists unwilling to give up their traditional and art forms. They think the real modern art and civilization should not abandon one's own national culture and the artistic characteristic as the cost, but should let the modern art form communicated with the traditional national culture, there could be better mutual development in the way.

 

Any nationality has the right to choose the suitable way for living and to develop one’s own culture. At present, the modern civilization progress not only unifies the way we live but also our culture, art and the mode of ideology.

 

Every nationality with their adaptive behavior, emotion, personality and life style determined their own culture and art form which were accumulated and endeavoring through thousands of years. But our current situation is incessant losing and forgetting these precious traditional national culture and art.

Which we don’t want to forget is not only the traditional national art form, but also are the national culture, national character and the life style between the national histories.

 

To preserve and hand down the national culture for generations will provide the right and opportunity for our descendant to chose the national culture and characteristic which were original belong to them.

Jiang WU & Zhiming HE (China):
Chinese various nationalities' native culture is vanishing. The culture in painting, music, sculpture, or architecture has been fades gradually from most people, even the artists’ memory. With the development of western modernization, pursuing western modern civilization has already become the...


(81')
Drága Sophia
Ohad ITACH (Israel):
The dark corners of growing up as a new immigrant are powerfully explored in this intense documentary. Arriving in Israel from Moldova in the 1990's left Sophia unstable and yearning for more. Her well educated parents are unable to control their only daughter as she rapidly descends from singer in ...

A félnapos forradalom
Radu IGAZSAG (Romania):
Parisians have the aperitif, The Viennese have the fanfare, The people of Ploesti have politics... I.L. Caragiale



SEARCH


      
MEMBERSHIPS

Kártyás fizetés szolgáltatója
Elfogadott kártyák